Exkurzia Rakúsko, Nemecko

Naša exkurzia  do Rakúska, Nemecka- Bavorska

30.5. – 3.6.2018

Predmetová komisia nemeckého jazyka organizuje každé dva roky exkurziu do Rakúska a Nemecka- Bavorska. Tak to bolo aj v tomto školskom roku.

1. Z Košíc sme vyrazili okolo polnoci – smer Viedeň. Niektorí sa v autobuse veľa a nahlas rozprávali, smiali, preto nebola šanca spať. A tak sme boli ďalší deň unavení. Najprv sme si vo Viedni pozreli Hundertwasserov dom. Potom sme prišli do Schönbrunnu, nádherného letného sídlo Habsburgovcov. Po ňom sme si pozreli centrum mesta. Videli sme tam palác Hofburg, Stephansdom, radnicu, parlament, múzeum dejín umenia i prírodovedné múzeum.

Poobede sme cestovali ďalej – smer Salzburg, ubytovali sme sa v hoteli.

1. Vo štvrtok sme sa dobre naraňajkovali, a potom sme si šli prezrieť zaujímavú pevnosť Hohensalzburg, na ktorú sme sa vyviezli zubačkou. Neskôr sme absolvovali prehliadku mesta – videli sme historické centrum, zámok Mirabell s úžasnými záhradami. Bohužiaľ boli všetky obchody zatvorené, pretože bol v ten deň sviatok, neskôr bolo veľmi horúco a mali sme málo času. Museli sme sa poponáhľať, pretože sme museli stihnúť náš autobus na Orlie hniezdo – Kehlstein. Bohužiaľ hore na kopci, tam kde mal Hitler chatu, bola búrka. Napriek tomu to bolo veľmi zaujímavé. Večer sme dorazili do Mníchova, mali sme veľmi dobrý hotel.

1. V piatok sme boli v Mníchove. Boli sme v BMW Welt, kde sme videli super modely motoriek a áut, chlapci slintali. Videli sme aj zaujímavý Olympijský komplex. Neskôr sme mali prehliadku centra, počkali sme na zvonkohru na nádhernej radnici, videli sme mnohé zaujímavé pamiatky. Centrum bolo veľmi pekné. Mali sme veľa voľného času na nakupovanie.

Večer sme cestovali ďalej- smer Oberstdorf.

4.V sobotu sme boli v Alpách. Cesta lanovkou do výšky 2224 m bola skvelá.

Z vyhliadky na kopci  Nebelhorn  sme videli desiatky krásnych alpských štítov. Našťastie bolo pekné počasie.  Neskôr sme šli do rozprávkového zámku Neuschwanstein, ktorý nás uchvátil svojou originálnou výzdobou.

Večer sme šli do Košíc. Cesta bola pokojná, ale dlhá. Domov sme dorazili v nedeľu ráno o 7.00 hod.

Vrátili sme sa unavení, ale nadšení, plní dojmov a zážitkov.